تیر آهن هاش شامل چه تفاوت هایی با تیرآهن معمولی می باشد؟

تیر آهن هاش شامل چه ویژگی ها و تفاوت هایی با تیرآهن معمولی می باشد؟

تیرآهن ها در مدل و کیفیت های متعددی تولید می شوند؛ زیرا باید در بهینه سازی مقاومت سازه ها به خصوص سازه های ساختمانی استفاده می گردد، زیرا باید ایمنی و مقاومت ستون و دیوار های ساختمان را از هر نظر تضمین کنند.

تیرآهن ها از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند؛ زیرا از جنس آهن و فولاد می باشند. بر همین علت در برابر عوامل خوردگی همچون آب، رطوبت، فشار و دمای بالا از مقاومت بالایی بهره مند هستند.

از برترین مدل های این محصول که از نظر شاخصه های کیفی و فنی در رده بالایی قرار دارد؛ می توان به تیرآهن هاش اشاره کرد. پروفیل فلزی H شکل کاربرد وسیعی در صنعت دارد؛ زیرا بال و سطح مقطع این سازه فلزی نسبت به دیگر انواع این محصول بیشتر است. به همین خاطر تحمل بار آن نیز بالاتر می باشد.

بر همین اساس از انواع پروفیل های در مقاوم سازی ساختمان های چند طبقه استفاده می شود؛ تا امکان آسیب دیدگی محصول را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

در ادامه مقاله به صورت مفصل در رابطه با تفاوت و ویژگی های تیرآهن هاش با انواع این محصول توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تیرآهن هاش چیست؟

یک از  پرفروش ترین متریال های ساختمانی که تحت هر شرایطی می بایست در ساخت سازه های ساختمانی استفاده گردد؛ انواع پروفیل ها هستند. پروفیل ها در سازه های فلزی و غیر فلزی متعددی طراحی و در بازار به فروش می رسد.

یکی از برترین پروفیل ها که نقش به خصوصی در امنیت سازه های ساختمانی دارد؛ تیرآهن است. تیرآهن ها نیز به صورت جداگانه به چندین طبقه متقاوت از نظر جنس، کیفیت، مدل، ابعاد و… تقسیم بندی می شوند.

تیرآهن ها از نظر ساختار به چندین دسته متفاوت طبقه بندی می شوند. برترین دسته این محصول، تیرآهن هاش است.

تیرآهن هاش، پروفیل هایی به شکل H  هستند. ابن نوع از پروفیل های فلزی نسبت به تیرآهن معمولی از بال و عرض بیشتری برخوردار هستند. بر همین اساس همواره در طراحی اسکلت اولیه سازه به خصوص در طراحی سقف استفاده می گردد.

تیرآهن های هاش بروزترین و در عین حال قدیمی ترین نوع این محصول است؛ زیرا نمونه اولیه آن در سال ها پیش توسط گروهی از نخبگان صنعت طراحی شد، اما هنوز هم در اثر طلوع نبوغ جدید، ارتقاء پیدا می کند.

تیرآهن های هاش با کیفیت و دارای کارایی منحصر به فردی هستند؛ زیرا از جنس آلیاژ های آهن است. بدین خاطر دارای خصوصیات و ویژگی های فروانی می باشد.

تیرآهن هاش از آلیاژهای سخت آهن تولید شده است. بر همین علت حتی در شرایط بد جوی که میزان فشار و دمای محیط بالا می باشد؛ می تواند بدون بروز کوچک ترین ضعفی پر قدرت استقامت و ایمنی خود را حفظ کند.

تفاوت های اصلی تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی

تیرآهن معمولی، نمونه اولیه این محصول در صنعت است. بر همین اساس از نظر استقامت و تحمل تنش تا حدودی ضعیف می باشد؛ چراکه در ساخت آن از آلیاژ های متوسطی استفاده می شود؛ اما با این حال در صنعت، جایگاه به خصوصی بین مشتریان دارد.

بروزترین نوع محصول تیرآهن که در اثر پیشرفت در نبوغ جدید تولید و راهی بازار گشت؛ تیرآهن هاش است. تیرآهن هاش و معمولی در دسته پر فروش پروفیل های فلزی هستند؛ زیرا هر دو در کسب و کار های مختلفی با کارایی متفاوت بهره برداری می شوند.

در زمان خرید هر یک از این دو محصول بایستی در رابطه با تفاوت های آن اطلاعات لازم را داشته باشید، تا متناسب با نیاز مجموعه خود، محصول را خریداری بفرمایید.

بارزترین تفاوت تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی عبارتند از:

  • تیرآهن هاش به علت بال و ارتفاع برابر از استقامت بیشتری نسبت به تیرآهن معمولی برخوردار است.
  • تیرآهن های هاش تنوع بیشتری دارند؛ زیرا از تکنولوژی هایی جدید روز دنیا تولید می گردند.
  • قیمت تیرآهن هاش بالاتر از تیرآهن معمولی است؛ لذا تولید کنندگان بابت تولید این محصول هزینه بیشتری پرداخته اند.
  • مقاومت و پایداری تیرآهن های هاش در برابر خوردگی و فرسایش بیشتر است؛ چراکه از فلزاتی با خلوص بالا تهیه شده اند؛ اما میزان خوردگی تیرآهن معمولی متوسط است، چراکه در دما های متوسط به عمل می آیند.

سخن آخر

تیرآهن هاش مقاومت و استحکام بالاتری نسبت به تیرآهن های معمولی دارد؛ زیرا در شرایطی مکانیزه و پیشرفته تولید می گردند. بنابراین بایستی برای پروژه های آپارتمانی سنگین که ایمنی و استقامت سازه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، از این نوع تیرآهن استفاده کنید.

جهت خرید تیرآهن هاش یا معمولی به وب سایت اینترنتی فولاد آریا مراجعه فرمایید، زیرا از بزرگ ترین آنلاین شاپ ها در عرصه صنعت می باشد.