راهنمای خرید میلگرد، نکات قابل توجه حین خرید میلگرد

میلگرد یکی از محصولات فولادی بوده که برای ساختمان سازی و بسیاری از موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به کاربرد و استفاده بسیار زیادی که میلگرد دارد، لازم بوده تا حین خرید آن نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید، زمانی که برای انچام پروژه‌ای به یک محصول احتیاج پیدا خواهید کرد، تنها تامین آن کالا یا محصول اهمیت ندارد، بلکه باید کالا کاملا استاندارد باشد و دقیقا مطابق همان چیزی باشد، که شما و پروژه شما به آن احتیاج دارد. در رابطه با خرید میلگرد نیز رعایت این نکات بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله هدف ما راهنمای خرید میلگرد، نکات قابل توجه حین خرید میلگرد می‌باشد، خواهشمندیم در ادامه مطلب ما را یاری نمایید.

  

میلگرد چیست؟

همان گونه که از نام میلگرد مشخص است، میلگرد لوله‌ای آهنی و فولادی بوده که میان تهی نیست. درون آن کاملا با فولاد پر شده است، یک سری برجستگی‌ها روی میلگرد پیاده شده که سطح آن را نا صاف کرده است. میلگرد بیشتر به عنوان یک پروفیل ساختمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای ساختمان سازی ستون‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند، بدون وجود میلگرد نمی‌توان سازه بتنی را تقویت بخشید و آن را محکم نمود. میلگرد کاربرد بسیار زیادی داشته و جزئیات آهن تا حد  زیادی مورد توجه است. اگر هنگام خرید میلگرد نکته‌ای از قلم بیفتد   آن را مورد بررسی قرار نداده باشید، با خسارات متعددی مواجه خواهید شد. در ادامه برای راهنمای خرید میلگرد یک سری نکات حائز اهمیت را ذکر خواهیم کرد.

 

نکات لازم در هنگام خرید میلگرد :

از نکاتی که خریداران در زمان خرید این محصول باید به آن توجه نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود :

وزن میلگرد بایستی استاندارد باشد :

در حال حاضر میلگرد‌های متعددی ساخته شده ودر بازار یافت می‌شود. اگر میلگرد بر اساس استاندارد ساخته شده باشد، در وزن آن هیچ خطایی مشاهده نخواهد شد. از این رو لازم بوده تا با جدول سایز بندی و استاندارد میلگرد توجه کرد و در صورت مشاهدا هر گونه مغایرت از خرید میلگرد منصرف شوید.

 

خمش و انعطاف میلگرد اهمیت بسیار زیادی دارد :

میلگردی که خم نشده و به راحتی می‌شکند، میلگرد نیست، بلکه تنها ظاهر یک پروفیل ساختمانی را به همراه دارد. میلگرد در قسمت‌هایی از ساختمان به صورت یکنواخت کار نکرده و نیاز بوده تا در بعضی از موارد خم شود. بدین حهت لازم بوده تا هنگام خرید میلگرد، انعطاف پذیری، خمش و کشش میلگرد را مورد بررسی قرار دهید.

 

توجه به سایز بندی میلگرد :

میلگرد در ابعاد مختلفی ساخته شده است، ابعاد میلگرد باعث شده تا برای قسمت‌هایی از ساختمان مناسب باشد. در صورتی که میلگرد را در سایز و اندازه مناسب تهیه نکرده باشید، مانند این است که لباس کوچکتر و یا بزرگتری را خریداری کرده باشید. اندازه و وزن میلگرد در توانایی‌های آن تاثیر زیادی ایجاد می‌کند. اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، کیفیت نهایی محصول کاهش خواهد یافت و امکان بروز خسارت زیاد می‌شود.

 

توجه به سایز بندی میلگرد

 

 کیفیت میلگرد :

مهم‌ ترین فاکتور در یک میلگرد کیفیت می باشد، اگر یک میلگرد از نظر وزن و سایز استاندارد یاشد، اما کیفیت چندان خوبی در آن دیده نشود، خرید آن به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد. کیفیت یک محصول اهمیت بسیاری دارد، زمانی که شما وجهی را پرداخت خواهید کرد، قطعا انتظار دارید که کیفیت محصول کاملا مناسب باشد. اما زمانی که کیفیت تا حد زیادی پایین است، استفاده از آن در ساختمان سازی با خسارات مالی و جانی همراه خواهد شد.

 

تعداد میلگرد

همان گونه که ذکر شد، از میلگرد برای استفاده در ستون‌ها استفاده می‌شود. اگر ساختمان چند طبقه باشد، لازم بوده تا فشار ناشی از طبقات به نحوی کنترل شود. افزایش تعداد میلگرد در ستون‌ها در کاهش فشار موثر خواهد بود. اگر شما برای ساختمان خود بیش از حد مورد نیاز از میلگرد استفاده کنید، تنها از نظر مالی ضرر خواهید کرد و ساختمان تا حد زیادی مقاوم می‌شود. اما اگر این جریان معکوس باشد و تعداد کمی میلگرد خریداری شود، امکان سقوط ساختمان وجود خواهد داشت. خسارات نالی و جانی و غیر قابل جبران خواهند بود. از این رو بسیار لازم بوده تا از راهنمای خرید میلگرد استفاده نمایید.

 

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد یکی از نکات با اهمیت حین خرید میلگرد است. اگر قیمت میلگرد بیش از حد تعیین شده باشد، از نظر مالی پروژه ساختمان سازی با بحران مواجه خواهد شد، چرا که به مقدار زیادی میلگرد احتیاج دارد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم بوده تا با مراجعه به یک فروشگاه معتبر و سرشناس از چنین اتفاقی جلوگیری نمایید.

 

کلام نهایی :

میلگرد به عنوان  یک پروفیل ساختمانی تاثیر بسیار زیادی در مقاومت و دوام یک ساختمان دارد. برای خرید میلگرد نیاز به یک سری نکات و راهنمایی ها بوده که بایستی به آنها توجه بسیار زیادی شود. در این مطلب تلاش کردیم به چند نمونه از نکات مهم برای خرید میلگرد را ذکر نمایید. مجموعه فولاد آریا با سال ها سابقه درخشان در امر خرید و فروش محصولات آهنی و فولادی بهترین مرکز برای خرید میلگرد است.