انواع ورق سیاه شامل چند نوع است؟

انواع ورق سیاه شامل چند نوع است؟

در صنعت با گذر زمان و طلوع نبوغ و فناوری های بروز، محصولات جدیدی تولید و راهی بازار می شود؛ زیرا هر یک از این محصولات از نظر مکانیسم و عملکرد با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند.

از برترین محصولات صنعتی که در ساخت ابزارآلات و تجهیزات متنوعی استفاده می شود؛ ورق سیاه است. ورق سیاه ، محصولی فولادی و مستحکم است، که علاوه بر مقاوم بودن از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار می باشد.

به همین علت کارایی این محصول تنها در جهت افزایش مقاومت سازه ها نیست؛ بلکه شخص می تواند به منظور ابزارآلات نیز از انواع ورق سیاه بهره بگیرد.

ورق سیاه در مدل و ‌کیفیت های متنوعی تولید می شود؛ زیرا کارایی و کاربرد این ورق تنها به یک کسب و کار مشخص اطلاق نمی گردد. از انواع این ورق فولادی در مجتمع های تولیدی متنوعی استفاده می شود، زیرا جامعه نیاز به پیشرفت و توسعه دارد.

در ادامه مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با انواع ورق سیاه توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ورق سیاه چیست؟

صنعت بسیار گسترده و وسیع است؛ چراکه در هر گوشه از این حرفه بزرگ، محصول خاصی در جهت رفع نیاز مردم تولید و در بازار به فروش می رسد. البته تا گفته نماند،که ملت ها با افزایش جمعیت رو به رو شده اند؛ نیاز های مردم نیز افزایش یافته است.

از این رو در صنایع بایستی محصولات به صورت انبوه تولید و در بازار به فروش برسند. صنعت فولاد سازی یکی از برترین صنایع ملت ها است؛ زیرا علاوه بر تولید محصولات جدید، مواد اولیه اکثر کارخانجات را تامین می کند.

یکی از مواد اولیه برتر این صنعت بزرگ، ورق سیاه است. ورق سیاه ، محصولی باکیفیت و کاربردی است؛ زیرا به چندین منظور در کسب و کار ها با عملکرد متفاوت استفاده می گردند.

ورق سیاه به طور کلی دو نوع است؛ اما به سبب طلوع نبوغ به روز، کارشناسان به راز های جدیدی پی بردند. به همین خاطر توانستند امروزه حدودا ده ها مدل ورق سیاه با کارایی های متفاوت در اشکال متنوع تولید و در بازار به فروش برسانند.

ورق سیاه به دو روش نورد گرم و سرد تولید می گردد؛ که در ادامه به صورت جداگانه به توضیح هر یک می پردازیم.

تولید ورق سیاه به روش نورد گرم

همانطور که در مطالب پیش نیز گفته شد، ورق سیاه به دو روش نورد گرم و سرد تولید می گردد. ورق های نورد گرم شرایط خاصی دارند؛ زیرا فولاد پس از فرآیند نورد گرم به شمش های ریخته گری تبدیل می شود.

پس از این مرحله شمش ها وارد دستگاه های صنعتی ویژه ای شده و در آخر به شکل میلگرد و ورق سیاه در بازار به فروش می رسند.

از آن جایی که شرایط دمایی و فشاری در تولید ورق سیاه به روش نورد گرم بالا است؛ محصول تولیدی از نظر مقاومت و استحکام در برابر حرارت و فشار های سخت فوق العاده و بی نظیر می باشد.

ورق سیاه تولیدی از روش نورد گرم به صورت شیت و رول است؛ که کاربرد آن اکثر در صنایع ساختمانی و‌… می باشد، زیرا از نظر بهداشت در رده بالایی قرار دارند و همین طور میزان رسوب دهی آن حدود ۱۰ درصد است.

تولید ورق سیاه به روش نورد سرد

تولید ورق سیاه به روش نورد سرد نیز برای صنعت فولاد سازی الزامی و ضروری است؛ چراکه نیاز جامعه تنها با تولید ورق سیاه به واسطه از نورد گرم برطرف نمی شود.

به همین خاطر کمپانی های تولیدی این محصول بایستی به دو روش تولید مسلط باشند، تا روزانه انواع این محصول را در تعداد انبوه تولید و در بازار توزیع کنند.

تولید ورق سیاه به روش نورد سرد در دما و فشار پایین صورت می گیرد، تا فولاد به نقطه تبرید برسد و از این طریق محصولی کاربردی و مطمئن به دست بیاید.

به واسطه روش نورد سرد از فولاد می توان به محصولاتی همچون ورق روغنی، رنگی و گالوانیزه دست یافت. بنابراین می توان گفت، حتی این روش تولید ورق سیاه نسبت به نورد گرم از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا مواد اولیه اکثر کسب و کار ها را تامین می کند.

سخن آخر

ورق سیاه، یکی از مواد صنعتی مهم است؛ زیرا از مقاومت بالایی بهره مند می باشد. اگر از مشتریان این محصول برتر هستید؛ پیشنهاد ما در جهت خرید اوراق فلزی و غیرفلزی، فولاد آریا است؛ زیرا علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به صرفه، تمامی محصولاتش اصل و مرغوب است.