کارخانه های فولاد

ایران یه عنوان یکی از بزرگترین کشور های تولید کننده فولاد و محصولات فولادی در خاورمیانه و جهان و با دارا بودن معادن مواد اولیه همانند سنگ آهن دارای بزرگترین و مجهزترین کارخانه های فولادی می باشد که با تولیدات خود توانسته اند پاسخگوی نیاز مشتریان در داخل کشور و خارج کشور باشد که کارخانه های تولید کننده داخلی شامل کارخانه هایی می باشند که به طور جداگانه در هر نوع مقطع فولادی فعالیت دارند.

که مجموعه فولاد آریا به عنوان یکی از شرکت های اصلی تامین و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی خدمات خود را در این حوزه برای مردم عزیزمان ارائه می دهد.

 

انواع مقاطع قابل تولید در ایران

  • میلگرد ساده و آجدار
  • ورق فولادی
  • تیرآهن
  • نبشی و ناودانی
  • انواع لوله و پروفیل

 

کارخانه های تولیدکننده میلگرد :

 

کارخانه های فولاد تولید میلگرد

 

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد اجدار ساختمانی و صنعتی محسوب می شود که در استان اصفهان قرار گرفته است.

این شرکت با تولید نزدیک به سالانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد  فولاد در داخل کشور این کارخانه به بیش از ۲۳ کشور اروپایی و آسیایی صادرات انجام میدهد که در پروژه های داخلی و خارجی مورد  استفاده قرار گرفته است.

 

کارخانه فولاد کویر کاشان

دراین مجموعه انواع میلگرد فولادی تولید و عرضه می شوند از جمله میلگرد آجدار، میلگرد ساده ، میلگرد کلاف ساده، میلگرد شاخه ای قیمت میلگرد کویر کاشان در مقایسه با میلگردهای کارخانه های دیگر در رده متوسط رو به بالا می باشد. ازلحاظ کیفیت میلگردهای این مجموعه در رده ی دوم و بعد از میلگرد ذوب آهن اصفهان می باشد.

 

مجتمع فولاد خراسان ( نیشابور )

این مجموعه تولید کننده انواع میلگرد های ساختمانی آجدار و از سایز 10  الی 32 و میلگرد ساده به طول های مختلف می باشد که از لحاظ کیفیتی جزو بهترین برندهای میلگرد در داخل کشور می باشند.

 

کارخانه فولاد ظفر بناب

فولاد ظفر بناب سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی نظیر میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی ظرفیت تولید دارد که با رعایت اصول استاندارد جهانی و ملی محصولات خود را به بازار عرضه می کند.

 

مجتمع فولاد امیر کبیر خزر

در این مجموعه در سال ۹۰ اقدام به راه اندازی خط جدیدی با نام توسعه میلگرد آجدار با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال شد. در این خط تولید انواع میلگرد فولادی در سایزهای ۸ تا ۳۲ با انواع گرید A3،A2 انجام می شود. این واحد تولیدی، علاوه بر بالا بردن حجم تولیدات فولادی، توانسته گام مهمی را در ایجاد اشتغال محلی بردارد این واحد تولیدی در استان گیلان و شهرک صنعتی رشت قرار گرفته است.

 

کارخانه فولاد هیربد

این شرکت یکی از بزرگترین کارخانه های تولیدکننده مقاطع فولادی در کشور می باشد به دلیل کیفیت بالای محصولات این مجموعه، تقاضا از داخل و خارج کشور برای محصولات خود دارد. در کارخانه قوطی و پروفیل، ورق از مواد مورد استفاده می باشد. این ورق ها طی ۲۳ خط به روش القایی به قوطی و پروفیل و لوله تبدیل می شوند. تولید ورق این مجموعه سالانه یک میلیون تن می باشد.. تولید میلگرد سالانه به ۱ میلیون تن می رسد. این میلگردها به هر دو صورت ساده و آجدار تولید می شوند. این شرکت، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هزینه حمل و نقل برای مصرف کنندگانی که در مرکز، شمال و شمال غرب ایران ساکن هستند مناسب و به صرفه است.

 

 

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن :

 

کارخانه های تولید تیرآهن

 

ذوب آهن اصفهان

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران می باشد که در استان اصفهان مشغول به تولید می باشند.

جهان فولاد غرب

این شرکت در استان کرمانشاه واقع شده است و تولیدات خود را در آنجا انجام می دهد.

نورد آریان فولاد

که به عنوان یکی از تولید کنندگان با کیفیت در ایران می باشد که در استان کرج و منطقه اشتهارد قرار گرفته است.

فولاد احرامیان یزد

واقع شده در استان یزد که به فولاد یزد نیز معروف است تولید کننده تیرآهن سایز 12 الی 14 می باشد.

ماهان

که محصول شرکت پروفیل صنعت ماهان می باشد و در شهرک صنعتی شمس آباد تهران قرار گرفته است تولیدات این شرکت شامل تیرآهن های 14 16 و 18 درجه یک میباشند.

شرکت فولاد البرز ایرانیان ( فایکو )

به عنوان پرفروش ترین شرکت تولید کننده آهن و وفلاد در کشور می باشد که تولید کننده میلگرد و تیرآهن های سایز 14  الی 18 می باشد که در استان مازندران قرار گرفته است.

ظفر بناب

تولیدات این شرکت به صورت مقطعی شامل تیرآهن های سایز 14 الی 18 می باشد.

 

 

کارخانه های تولیدکننده نبشی و ناودانی :

 

 

شرکت گروه صنعتی شکفته مشهد

با دارا بودن جدید ترین تجهیزات تولیدی، تولید کننده اصلی نبشی و ناودانی در کشور می باشد، این شرکت نبشی و ناودانی های سایز 3 تا 8 را تولید و به بازار عرضه می کند.

فولاد سپهر ایرانیان

تولید کننده سایز های پایین نبشی شما سایز های 3 و چهار سبک می باشد که به صورت مستقیم محصولات خود را در بورس کالا عرضه میکند این شرکت با نزدیک بودن به تهران به عنوان یکی از شرکت های مقرون به صرفه جهت خرید و فروش نبشی  می باشد.

شرکت فولاد ناب تبریز

این شرکت به عنوان تولید کننده برتر ناودانی سایز های 6 الی 20 در اوزان سبک و سنگین و همچنین ناودانی های هم وزن اروپایی است که بیشترین صادرات نبشی و ناودانی را در سال گذشته داشته است.

فولاد خلیج فارس ابهر ( ابهر )

یکی از تولید کنند گان ناودانی های سنگین و هموزن اروپایی در ایران می باشد که ناودانی هایی به طول 12  متر و طبق جدول اشتال با مشخصات فنی و وزن اروپایی تولید و عرضه میکند.

 

کارخانه های تولیدکننده ورق فولادی :

 

کارخانه های فولاد تولیدکننده ورق  

 

کارخانه فولاد مبارکه

بزرگترین و بهترین تولید کننده ورق و مقاطع تخت در آسیا و خاورمیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان واقع شده در شهرستان مبارکه می باشد.

این شرکت با تولید ورق فولادی سیاه ، ورق آجدار ، ورق آلیاژی ، ورق گالوانیزه ، ورق رنگی ، ورق های دریایی ، ورق ضد سایش و استحکام بالا می باشند.

برخی از محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان :

ورق سیاه st 37

ورق روغنی ST 14

ورق گالوانیزه

ورق خودرویی

ورق st 52

ورق ساخت مخازن تحت فشار و مخازن ذخیره مورد استفاده در نفت گاز و پتروشیمی a516 گرید های 50-60 و 70

ورق صنعتی a283 گرید c

ورق st44

ورق روغنی st12

ورق اسید شویی

ورق دریایی a36

ورق آجدار صنعتی و ساختمانی

این شرکت از ضخامت 40 صدم تا 15 ملیمیتر هم به صورت رول و هم به صورت شیت تولید دارد

 

کارخانه فولاد اوکسین خوزستان

فولاد اوکسین خوزستان تولید کننده ورق های فولادی عرض با عرض 2 متر و طول های 12 و 6متر در ضخامت های 8 الی 100 میلیمتر با آلیاژ های مختلف فولادی می باشد

 

کارخانه فولاد کاویان

شرکت فولاد کاویان تولید کننده ورق های فولادی عرض های کوتاه و مورد استفاده صنعتی می باشد برخی از تولیدات این شرکت به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود ورق های سیاه و آلیاژی با عرض 25/1 و 5/1 قابل عرضه و فروش  می باشد این شرکت از سایز های 5 الی 60 میل تولید دارد

 

کارخانه فولاد گیلان

شرکت فولاد گیلان تولید کننده ور های فولادی سیاه با عرض های 1 متر و کوتاه می باشد که تولیدات این شرکت به صورت رول و شیت در بازار عرضه می شود همچنین تولید ورق آجدار که به صورت رول به بازار عرضه می شود به عنوان جدید ترین محصول این شرکت میباشد.