ناودانی هم وزن اروپایی

آخرین تغییر 5 آذر 1402 ساعت 12:55 بروزرسانی شده

کلیه قیمت ها با احتساب ۹ % ارزش افزوده می باشند 

ناوانی هم وزن اروپا بنگاه تهران

نوع محصول سایز طول شاخه محل تحویل قیمت (تومان)
ناودانی هم وزن اروپایی 4 6 متری بنگاه تهران 60.000تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 6.5 12متری بنگاه تهران 52.000تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 8 12 متری بنگاه تهران 27.500تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 10 12 متری بنگاه تهران 25.700تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 12 12 متری بنگاه تهران 25.700تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 14 12 متری بنگاه تهران 24800تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 16 12 متری بنگاه تهران 24800تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 18 12 متری بنگاه تهران 27.200تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 20 12 متری بنگاه تهران 30.500تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 22 12 متری بنگاه تهران 29.500تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 24 12 متری بنگاه تهران 27.500تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 26 12 متری بنگاه تهران 43.000تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 28 12 متری بنگاه تهران 43.000تومان
ناودانی هم وزن اروپایی 30 12 متری بنگاه تهران 55.000تومان

   

 

ناودانی یکی از مهم‌ترین پروفیل‌های ساختمانی است. ناودانی هم وزن اروپایی در واقع ناودانی سنگین هستند و به همین دلیل ناودانی اروپایی نامیده می‌شوند که طبق استانداردهای کشورهای اروپایی ساخته می‌شوند. از ناودانی در اکثر صنایع ساختمانی مانند تیر، ستون و خرپا استفاده می‌شود و از ناودانی‌های کوچک نیز برای ساخت کرکره مغازه استفاده می‌شود. روش دیگر استفاده از ناودانی در نمای ساختمان‌ها می‌باشد.  

 

استانداردهای مناسب ناودانی هم وزن اروپایی

ناودانی‌ها بر اساس سه استاندارد در دنیا تولید می‌شوند: فرمت اروپایی DIN-1026 یا UPN و UNP استاندارد ضد زنگ DIN EN ISO 12944-3 استاندارد فرانسوی NF A 45-255 ناودانی از نظر کاربری به صورت U و C تعریف می‌شوند. در ایران بر اساس کاربردهای رول‌پلاک دو استاندارد UPN و UPE در نظر گرفته شده است. تفاوت این دو معیار در بال استفاده شده در هر یک از آنها است. استاندارد UPE  دارای بال‌های موازی است و ناودانی‌های C اختصاص داده شده‌اند، اما بال‌ها در استاندارد UPN ضخیم‌تر هستند و برای ناودانی‌های U استفاده می‌شوند. UNP که به ناودانی اروپایی معروف هستند وزن بیشتری نسبت به ناودانی داخلی دارند و عمدتاً در پروژه‌های بزرگ صنعتی استفاده می‌شوند. از مشخصه مهم ناودانی هم وزن اروپایی این است که وزن آن‌ها از ناودانی ایرانی بیشتر است. به دلیل ضخامت که دارند از وزن بیشتری برخوردار هستند. از ناودانی تکی در ساخت تیرها و بادبندها استفاده می‌شود و همچنین از ناودانی جفتی در ساخت خرپا و ستون‌ها استفاده می‌کنند. مقاطع UNP طبق استاندارد اروپایی DIN-۱۰۲۶ و از سایز ۳۰ تا ۴۰۰ تولید و عرضه می‌گردند. در جدول ناودانی، می‌توانید اندازه معمولی پروفیل‌های U شکل با بال‌های داخلی شیب دار و بال‌های شیب دار موازی یکدیگر را مشاهده کنید. در ساختمان‌های بزرگ که نیاز به ناودانی با ضخامت زیاد احتیاج است از ناودانی  هم وزن اروپایی استفاده می‌شود. ناودانی UNP اروپا معمولاً برای انواع پروژه‌های بزرگ صنعتی و ساختمانی از جمله برج‌های تک یا دوقلو، ستون‌های دوتایی و خرپا جفتی استفاده می‌شود. 

 

قیمت ناودانی هم وزن اروپایی

قیمت ناودانی هم وزن اروپایی UNP بیشتر از ناودانی‌های ایرانی است و این به دلیل کیفیت بالا و واردات آن است. در بین انکرهای اروپایی وارداتی از ایران از سایر کشورها، ناودان  ترکیه‌ای باکیفیت‌ترین ناودان‌های وارداتی هستند. قیمت تعرفه‌های اروپایی تحت‌تأثیر عواملی مانند هزینه تولید در کشور مبدأ، تعادل نرخ ارز و تقاضای بازار است. برآورد هزینه ساخت ناودان در کشور مبدأ به عواملی از جمله: قیمت سنگ آهن، مواد تشکیل دهنده، قیمت نفت، هزینه حمل و نقل و تورم جهانی بستگی دارد.  

تفاوت ناودانی سنگین و سبک

ناودان‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند:

ناودانی سبک:

در ایران از این نوع ناودان در کارخانه بیشتر تولید می‌شود. وزن پایین ناودان با توجه به جدول استاندارد اشتال است. اندازه و وزن این نوع ناودان با اندازه‌های ارائه شده در جداول مهندسی برابری نمی‌کند و عموماً کمتر از مقدار استاندارد است، به همین دلیل به آنها ناودانی سبک می‌گویند.  

ناودانی مدل سنگین:

وزن و ابعاد ناودانی‌های سنگین دقیقاً مساوی با جدول اشتال است. یعنی این پایه‌ها بر اساس وزن و ابعاد ذکر شده در جدول محاسباتی تولید می‌شوند. این نوع پایه‌ها توسط تولیدکنندگان در برخی از کارخانه‌های داخلی ایران و برخی دیگر از کشورها تولید می‌شود. جدول اشتال با مقاطع فولادی یکی از ابزارهای مهم طراحان و مهندسان است که استفاده از آن باعث صرفه جویی در محاسبات و کاهش زمان محاسبه می‌شود.  

تفاوت‌های اصلی ناودان سنگین و سبک:

  • ابعاد
  • وزن
  • استانداردهای رعایت شده
  • کارخانه‌های تولید کننده
  • الگوی اشتال
  • قیمت
  • کاربرد ناودان

برخی کارخانه هر دو نوع ناودانی را به بازار عرضه می‌کنند.  

 

تفاوت ناودانی اروپایی معمولی و هم وزن اروپایی چیست؟

هم وزن اروپا توسط کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود، نسبت به جدول اشتال کمی تلورانس ابعادی دارند و علاوه بر استفاده از ناودان در پروژه‌های ساختمانی، مرمت ساختمان‌های معماری، تجهیزات ساختمانی و غیره مورد استفاده قرار گرفتند. در صنایعی مانند پایه ماشین آلات، سازه کشتی، اسکلت کامیون و غیره کاربرد دارد.    

 

کلام آخر :

ناودان هم وزن اروپایی یکی از پرکاربردترین ناودان فولادی است. در این مقاله برایتان گفتیم که ناودانی اروپایی همان ناودانی‌های سنگین در ایران است. از این ناودانی‌ها در قسمت‌هایی که نیاز به وزن و فشار زیاد دارند استفاده می‌شود. بنابراین اگر در پروژه خود به ابزاری نیاز دارید، که بتواند میزان فشار و بار مصرفی در ساخت تیرها، ستون‌های مختلف را کنترل کند، این ناودان‌ها پیشنهاد می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به پروژه‌ای که دارید و شناختی که نسبت به انواع ناودان در اینجا به شما داده شد بهترین ناودان را انتخاب نمایید. شما عزیزان برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان فولاد آریا در ارتباط باشید و این محصول را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه نمایید.