قیمت به روز ناودانی ساختمان را چه پارامترهایی تعیین می کنند؟

ناودانی از مهم ترین متریال های صنعت ساختمان سازی به حساب می آید؛ زیرا علاوه بر کیفیت بالا مطابق با بروزترین تکنولوژی‌ های روز دنیا طراحی و تولید می شود. بر همین اساس دارای ویژگی و خصوصیات متعددی است.

ناودانی از پروفیل های باز در صنعت ساختمان‌سازی است. این پروفیل برتر با این‌ که از جنس فولاد و دیگر عناصر فلزی می باشد؛ اما در عین مقاوم بودن از انعطاف‌پذیری قابل توجهی برخوردار است. بدین خاطر می توان در جهت بهینه سازی و طراحی بدنه یا اسکلت سازه ها از این محصول استفاده کرد.

ناودانی، محصولی درجه‌ یک و کاربردی است؛ زیرا متریال های به کار رفته در فرآیند تولید آن همگی باکیفیت و دارای خلوص بالا هستند. به همین علت می‌توانند تحت هر شرایطی از ساختمان در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل محافظت کند.

استفاده از ناودانی در پروژه های ساختمانی الزامی و ضروری است؛ چراکه بدون بهره گیری از این محصول، مقاومت سازه به حد استاندارد نمیرسد. به همین علت، درصد فروریزی ساختمان در گذر زمان افزایش می‌یابد

قیمت ناودانی به پارامترهای متنوعی، بستگی دارد؛ لذا این محصول کاربردی در حال حاضر جزء ملزومات اصلی در پروژه های ساختمانی می باشد. به همین علت خرید آن الزامی و اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مقاله به صورت مفصل در رابطه با قیمت ناودانی ساختمان توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

ناودانی ساختمان چیست؟

محصولات و ابزارآلات متعددی با کارایی های متفاوت اما با هدف بهینه سازی مجموعه از نظر مقاومت و استحکام در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

این محصولات کاربردی، مقاوم و مستحکم هستند؛ زیرا بایستی در برابر نیروی کششی زمین ایستادگی داشته باشند و همین طور در مقاومت و زیبایی اسکلت سازه ها نقش آفرین باشند.

اگر در طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی از ابزارآلات درستی استفاده نشود؛ مسلما ایمنی، بهداشت و زیبایی ساختمان کاهش می یابد و در نتیجه نه تنها ساختمان قابل سکونت نیست، بلکه هزینه و سرمایه زیادی نیز بیهوده صرف می‌شود.

به همین علت تنها افرادی در زمینه معماری و انجام پروژه های ساختمانی موفق می‌شوند؛ که این سه عامل الویت اصلی آن ها باشد.

یکی از ابزار آلات ساختمانی که ایمنی و طراحی بخش های دشوار ساختمان را راحت می‌سازد؛ ناودانی است، زیرا علاوه بر کیفیت بالا از نظر طریقه نصب نیز آسان و کم هزینه می باشد. به همین علت در اکثر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ناودانی ها از نظر شکل ظاهری و ساختار شباهت بسیاری با تیرآهن‌ها دارند. بدین خاطر در بازار مشتریان این دو محصول را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

ناودانی و تیرآهن با این که هر دو دارای جان و بال هستند؛ اما از نظر مشخصات فنی و کیفیت تفاوت های بسیاری دارند. بر همین اساس هیچ گاه نمی توانید در سازه های ساختمانی این دو محصول را به جای یکدیگر قرار دهید؛ زیرا مقاومت ناودانی نصف تیرآهن نیز نیست.

ناودانی در جنس هایی همچون آلومینیوم، استیل و گالوانیزه تولید می‌شود. بنابراین در زمان خرید محصول حتما به جنس ناودانی توجه داشته باشید؛ تا ایمنی مجموعه تضمین گردد.

انواع ناودانی

ناودانی ها متنوع و مختلف هستند؛ زیرا از نظر جنس، مدل، رنگ، کیفیت، نوع فرآیند تولید و… به دسته‌ های متفاوتی تقسیم بندی می‌شوند.

تقسیم بندی ناودانی ها از نظر فرآیند تولیدی، عبارتند از:

  • ناودانی نورد شده:

در این دسته، شمش های خام مذاب گشته و سپس از طریق غلتک هایی که با عنوان نورد در صنعت شناخته می‌ شوند؛ به شکل اوراق در می‌آیند. سایز و ابعاد ناودانی نورد شده به نورد ها بستگی دارد؛ بنابراین در واحدهای تولیدی در هر گوشه به سبب نوردهای متفاوت، ناودانی ها با قطر و ابعاد متفاوت تولید می‌شود.

  • ناودانی پرسی:

ناودانی پرسی همانطور که از نام محصول نیز مشخص است، نتیجه فرآیند پرس اوراق ۶ متری هستند. به همین علت اکثرا با توجه به سفارش مشتری تولید می‌شوند؛ زیرا نسبت به گروه قبلی هزینه تمام شده بیشتری بابت تولید انواع این محصول صرف می شود.

قیمت روز ناودانی ساختمان

قیمت، مهم ترین شاخصه در خرید افراد به حساب می‌آید؛ چرا که تعیین کننده توانایی شخص در رفع نیازهای مادی او می باشد. در خرید ناودانی ساختمان مستحکم و مقاوم است؛ زیرا از عناصر فلزی با خلوص بالا تولید می‌گردد. به همین علت تا حدودی قیمت محصول رو به بالا است.

قیمت روز ناودانی ساختمان به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ لذا این محصول برتر در هر زمان جزو نیاز های اصلی پروژه های ساختمانی به حساب می‌آید. بدین خاطر بدیهی است، در هر دوره از زمان فروش بالایی را از آن خود کند.

از پارامترهایی که بر قیمت محصول تاثیر دارد، می توان به جنس، مدل، کیفیت، سایز، ابعاد و نرخ تورم را نام برد. هر یک از این عوامل می‌توانند بر کاهش و افزایش قیمت ناودانی ساختمان تاثیر داشته باشند. بنابراین در زمان خرید حتما به این پارامترها توجه داشته باشید.

سخن آخر

بهترین مجموعه که در هر زمان قیمت روز مصالح ساختمانی را در وب سایت فروش خود به ثبت می‌رساند؛ فولاد آریا است. بنابراین اگر به دنبال بروزترین خبرها در زمینه قیمت مصالح ساختمانی هستید؛ به این وب سایت برتر مراجعه کنید.