قیمت لوله فولادی (معرفی، انواع و کاربرد)

قیمت لوله فولادی (معرفی، انواع و کاربرد)

در صنایع لوله به عنوان یک ابزار  کاربردی می باشد برای مثال به منظور منتقل نمودن آب، روغن بکار گرفته می شود. در کنار این مورد برای منتقل نمودن سیم های مخابراتی و برق کشی نیز از لوله بهره برده می برند. در واقع می توان چنین مطرح نمود که یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنایع که بیشترین کاربرد را نیز دارد لوله فولادی می باشد.

لوله فولادی در انواع متعددی از قبیل درزدار، برخورداری از روکش گالوانیزه، تولید و روانه بازار می گردد. به دلیل برخورداری بدنه ی از فولاد کربن مقاومت بسیار بالا داشته و در نتیجه طبیعی است که بیشترین میزان کاربرد را داشته باشد. در هر سایز و اندازه و ابعادی در بازار موجود می باشد، که از سایز های بزرگ آن در پالایشگاه و… بکار گرفته می شود. در ادامه در این مطلب از آریا فولاد با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با قیمت لوله فولادی (معرفی، انواع و کاربرد) گفتگو نماییم.

لوله فولادی چیست؟

استوانه ی بلند می باشد که سطح مقطع آن دایره می باشد توخالی بوده و از فولاد تولید شده است. این محصول دارای کاربرد های گسترده ای می باشد و تنها نمی توان موارد استفاده آن را به مایعات و سیالات ختم نمود. بلکه در فاصله های کوتاه می توان با کاربری منتقل نمودن مواد جامد از آن بهره برد. به منظور شکل دهی شیوه هیدروفرمینگ لوله را بکار می برند.

به هر اندازه که دارای ضخامت بیشتر و در کنار آن کیفیت بالاتری باشد می توان با خیال خاطر و در مدت زمان کمتری حجم بسیاری از مواد را انتقال نمود. اگر بابت هزینه ی آن نگرانی دارید بایستی مطرح کنیم که امکان جبران آن وجود دارد. این لوله ها در جنس های متعددی از قبیل بتنی، آلومینیوم، پی وی سی و فولادی و… تولید می گردد.

انواع لوله های فولادی

لوله های فولادی با توجه به کاربرد شان در دسته های متعددی جای می گیرد. هر کدام از آنها با دقت به قابلیت و ویژگی های آن کاربرد های گوناگونی در صنایع دارند. در ادامه رایج ترین نوع آن ها را مطرح خواهیم نمود.

انواع لوله های فولادی-fooladaria.com

لوله گازی

لوله گاز یکی از مهم ترین لوله فولادی می باشد که از جنس فولاد و یا پلی اتیلن تولید می گردد. در صنایع متعددی قابل بهره برداری می باشد و بیشترین مورد استفاده آن در خطوط انتقال گاز می باشد. از دو طریق نورد گرم و نورد سرد برای ساخت آن استفاده می گردد. این نکته را برایتان خاطر نشان کنیم که در دو گروه توکار و روکار جای می گیرد.

لوله مسی

یک مدل دیگر از لوله فولادی لوله مسی می باشد که یکی از پر کاربرد ترین لوله ها در صنایع می باشد که در خطوط آب رسانی در منازل بکار گرفته می شود. همچنین از این لوله ها در سیستم های تهویه، سیستم های حرارتی استفاده می گردد. از شاخص ترین مزیت لوله مسی  مقاومت بسیار آن در برابر خوردگی می باشد.

لوله مسی-fooladaria.com

لوله اسپیرال

نوع جوش در لوله اسپیرال بسیار مهم است و دلیل آن را می توان مقاومت در برابر خوردگی دانست. از مهم ترین ویژگی های این نوع از لوله فولادی می توان به برای تولید آن نیازی به تجهیزات سنگین، مقاوم در برابر عواملی از قبیل ترک و شکست، شکل پذیری اشاره نمود.

لوله اسپیرال-fooladaria.com

لوله مانیسمان

این نوع از لوله فولادی فاقد درز هستند و در صنایع به نام لوله مانسمان نیز معروف است. متریال مورد نیاز برای تولید در حالت شمش بوده که به وسیله حرارت، غلتک، شیوه های گریز از مرکز، عبور از زره در نهایت لوله مانیسمان تولید می گردد.

لوله لنس

دارای جنسی از تیوب فولاد می باشد و اصلی ترین موارد استفاده آن در منتقل نمودن گاز و پودر های متعدد مذاب می باشد‌. به کمک این نوع از لوله فولادی می توان اکثر گاز ها از قبیل نیتروژن و آرگون را منتقل نمود‌. در زمان خرید قیمت های متعددی را مشاهده خواهید نمود که دلیل آن اشکال و ابعاد متعدد این لوله می باشد‌.

لوله گوشت دار

دلیل نام گذاری این نوع از لوله فولادی را می توان ضخامت دیواره آن دانست که به همین دلیل نیز جوش پذیری آن ممکن نیست. از این نوع از لوله فولادی به منظور منتقل نمودن مایعات استفاده می گردد.

کاربرد لوله های فولاد

لوله های فولادی با قابلیت های از قبیل مقاومت بالا در برابر فشار و خوردگی معروف هستند. در صنایع مختلف کاربرد دارد به خصوص در صنعت ساخت و ساز. علاوه بر این مورد شما می توانید لوله های فولادی را در صنایع همچون تولید لوازم خانگی، در صنعت خودرو سازی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، داربست و…. مشاهده کنید.

کاربرد لوله های فولاد-fooladaria.com

کلام پایانی

پارامتر های از قبیل نرخ تورم، نوسانات قیمت دلار، قیمت مواد اولیه، کارخانه تولید کننده لوله بر روی قیمت لوله فولادی تأثیر دارد. در این مطلب از فولاد آریا تلاش نمودیم تا به معرفی انواع لوله فولادی در کنار کاربرد آن بپردازیم. امید است قیمت لوله فولادی (معرفی، انواع و کاربرد) آن برایتان مفید بوده باشد‌.