مراحل تولید میلگرد آجدار

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار-وب سایت فولاد آریا

در صنعت ساختمان سازی یکی از مقاطع پر کاربرد که می توان نام برد میلگرد می باشد. میلگرد که تحت عنوان یک مصالح ساختمانی می باشد به منظور بالا بردن استقامت بتن کاربرد دارد که در ادامه دلیل این موضوع را برایتان شرح خواهیم داد. به این صورت که بتن استحکام زیادی دارد و این قابلیت را دارد وزن و بار بسیاری را تحمل نماید. ولیکن از آنجایی که کشسانی بسیاری ندارد در نتیجه اگر تحت فشار و ناگهانی بسیاری قرار گیرد به احتمال بسیار شکسته خواهد شد. در نتیجه از میلگرد استفاده می گردد تا این ضعف پوشش داده شود. در نتیجه می توان بیان نمود که استفاده از میلگرد و بتن در کنار هم سبب می گردد سازه در برابر عواملی همچون فشار ناگهانی، زلزله و با نیروی کششی مقاومت بالای داشته باشد. به دلیل آنکه ضریب انبساط دمایی بتن و میلگرد به هم دیگر نزدیک می باشد از اینرو در هر گونه دما واکنشی میان این دو ایجاد نمی شود. در ادامه در این مطلب (میلگرد آجدار) همراه ما باشید.

مراحل تولید میلگرد آجدار

در وهله اول بهتر است بدانید که برای تولید میلگرد آجدار از شمش فولاد استفاده می شود. درگام نخست شمش فولاد را تحت حرارت قرار می دهند سپس میان غلتک های متوالی قرار داده می شود تا میله ای با سطح مقطع طویل با عرض کم به دست آید. سپس از غلتک های استفاده می شود تا آج هایی بر روی میلگرد حک گردد. در اغلب موارد از چهار طریق برای تولید میلگرد استفاده می شود که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

مراحل تولید میلگرد آجدار-وب سایت فولاد آریا

روش تولید میلگرد آجدار

شیوه نورد

از شیوه های ساخت میلگرد می توان به شیوه نورد اشاره نمود. در این شیوه شمش فولادی را به دمای 1100 درجه سانتی گراد می رسانند و پس از رسیدن به این درجه وارد پروسه تولید می گردد. سپس از طریق فرآیند رافینگ میلگرد تولید می گردد.

تولید میلگرد از طریق فرآیند نورد سرد (سرد کاری)

در این شیوه فرآیند تولید میلگرد در دمایی پایین تر از دمای تبلور صورت می گیرد. این نکته را برایتان را مطرح نماییم که میلگرد های حاصل از این شیوه بسیار مقاوم و مستحکم می باشد. چرا که طی این مراحل واکنش و اتفاقاتی که در ساختار کریستالی ماده اتفاق می افتد موجب می شود میلگرد تولید شده مستحکم تر باشد. برای تولید میلگرد آجدار از این طریق به رول های کوره، قیچی متراژ، استند و… نیاز دارید.

تولید میلگرد به کمک روش میکرو آلیاژی

در این روش به منظور افزایش مقاومت میلگرد علاوه بر فولاد معمولی از مواردی همچون نیوبیوم، وانادیوم و یا تیتانیوم به مقدار کمی استفاده می گردد. در این شیوه اجازه می دهند شمش آهن بعد از سپری نمودن فرآیند روی، در دمای محیط به آرامی سرد شود که در نتیجه بر روی مقاومت میلگرد اثر گذاشته و میلگرد مقاوم تری در اختیارتان قرار می دهند. از اینرو در مناطق زلزله خیز پیشنهاد می دهیم میلگرد تولید شده از این شیوه را بکار ببرید.

تولید میلگرد به کمک روش میکرو آلیاژی-وب سایت فولاد آریا

تولید میلگرد آجدار از طریق عملیات حرارت و خنک کاری

در این شیوه طی یک فرآیند فولات که حرارات دیده است را به پروسه آستنتیک هدایت می کنند سپس به کمک روغن و یا آب آن را سرد می نمایند. بعد از این به منظور شکل دهی میلگرد بار دیگر فولار را تحت حرارت قرار می دهند. از مهم ترین مزیت های این شیوه می توان به کاهش هزینه های نیروی انسانی اشاره نمود. علاوه بر این جوش پذیری بالا دارند.

انواع میلگرد

میلگرد های آجدار فاقد سطح صاف بوده که به عبارتی دِفرم هستند که بیشترین میزان استفاده را در صنعت ساختمانی دارند. در حقیقت این برجستگی ها سبب می گردد بتن استحکام بیشتری در برابر کشش و فشار داشته باشد. میلگرد صاف فاقد آج بوده و سطح صاف و یکدستی دارند.

نکته

در رابطه با قیمت میلگرد آجدار نمی توان قیمت اعلام نمود چرا که قیمت ها در نوسان می باشد. ولیکن با این حال می توانید با مراجعه به یک سایت معتبر نسبت به قیمت میلگرد آجدار مطلع شوید. مواردی نظیر سنگ آهن، گندله، فولاد که جزء مواد اولیه برای تولید میلگرد هستند بر روی قیمت تأثیر دارند.

میلگرد آجدار-وب سایت فولاد آریا

کلام پایانی

یکی از مهم ترین موارد استفاده از میلگرد آجدار در پی ریزی ساختمان می باشد. همچنین از میلگرد آجدار برای ساخت دیوار های حائل نیز استفاده می گردد. امیدواریم مطلب میلگرد آجدار برای شما عزیزان مفید بوده باشد.