پروفیل آلومینیوم چیست؟ مزایا و کاربردهای آن در صنعت

…اینآلومینیوم نوعی فلز با خواص ویژه است اما آهنگری آلومینیوم تقریبا می شود گفت به معنی فلز در مقطع مشخص شده با طول های مختلف است پروفیل ها را می توان بر اساس ابعاد مختلف قطعه مورد نیاز تنظیم کرد برای تهیه و تولید این نوع محصولات آلومینیومی به دستگاه ها و ماشین آلات خاصی نیاز است که از جمله می توان به دستگاه ها و ماشین آلات خاصی اشاره کرد که عبارتند از: کوره پیش گرم کننده، اره گرم، پرس اکستروژن، میز برش سرد، میز جلو، میز بافر، میز کششی، فر دستگاه لبه یا سختی و غیره که برای کسب اطلاعات بیشتر از تهیه و سفارش پروفیل آلومینیوم می توانید وارد سایت شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات پروفیل های آلومینیومی چیست؟

شایان ذکر است که بدانید پروفیل به معنای پایدار بودن است که امروزه با ترکیب این کلمه با آلومینیوم می توان به درب و پنجره های آلومینیومی منازل و ساختمان ها دسترسی پیدا کرد آلومینیوم فلزی نرم، چکش خوار، نقره ای و صیقلی است که کاربردهای بی شماری در زندگی بشر امروزی دارد پروفیل های آلومینیومی دارای سطح مقطع مشخص، طول و وزن متفاوتی هستند که بسته به کاربرد در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اگر در بازار باشید، متوجه خواهید شد که دو نوع آلومینیوم درجه I و II وجود دارد که از نظر قیمت با هم تفاوت دارند فلز آلومینیوم به سه شکل ساختمانی، صنعتی و انحصاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد پروفایل آلومینیوم

کاربردهای آلومینیوم در صنایع مختلف: آلومینیوم به دلیل چکش خواری، مقاومت در برابر زنگ زدگی و رنگ زیبای آن رایج شده است. درب و پنجره های آلومینیومی تقریبا استفاده از پنجره های آهنی را منسوخ کرده. سهم بسیار زیادی از بازار در و پنجره را به خود اختصاص داده است. همچنین در صنعت ساخت و ساز به راحتی می توان درآمد کسب کرد. دلیل این محبوبیت بالا را می توان مقاومت بسیار بالای آهن و البته شاید از همه مهمتر زیبایی و ظرافت این نوع پروفیل ها دانست.

سیم پیچ آلومینیومی را می توان عایق این ماده در برابر اتلاف انرژی دانست این روزها با توجه به افزایش حساسیت به مصرف انرژی، اهمیت استفاده از این پروفیل نیز رو به افزایش است همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از پروفیل آلومینیومی رنگ پذیری این فلز است. رنگ های مختلف این پروفیل برای صاحبان خانه و همچنین طراحان بسیار جذاب است. همین امر آلومینیوم را به یکی از مهم ترین انتخاب ها در صنعت ساختمان تبدیل کرده است.

قبل از هر چیزی باید به این موضوع توجه داشته باشید که پروفیل های آلومینیوم تنها در صنعت ساختمان کارایی ندارند. در صنعت های مختلف از جمله برق و الکترونیک به دلیل سبک وزن بودن و مقاومت بالای این ماده در ساخت دکل های انتقال برق فشار قوی استفاده می شود. همچنین اخیرا استفاده از آنها در ساخت لوازم خانگی و همچنین دستگاه های مهندسی رو به افزایش است.

 

مزایای پروفیل های آلومینیومی چیست؟

اولین مزیت پروفیل آلومینیوم سبکی فوق العاده آن نسبت به سایر فلزات از جمله آهن است. فلز آلومینیوم در ساخت بسیار سبک و حمل و نقل آسان است علاوه بر این، این فلز انعطاف پذیری خوبی دارد و به هر شکل سفارشی ساخته خواهد شد.

 

معایب پروفیل های آلومینیومی چیست؟

از معایب پروفیل آلومینیومی می توان به موارد زیر اشاره کرد: اول اینکه  این رسانای بسیار خوبی برای گرما است. ممکن است در نگاه اول یک ویژگی مثبت به نظر برسد. اما معایب خاص خود را نیز دارد،. مثلا باعث از دست دادن انرژی فراوان در فصل سرد می شود. می توانید سعی کنید این مشکل را با کمک مواد عایق حرارتی حل کنید. اما باید توجه داشت که زیبایی و یکنواختی آلومینیوم را از دست می دهند.

دومین ایراد این است که پروفیل های آلومینیومی مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی دارند. اما تیغه هایی که معمولا در ساخت در و پنجره ها استفاده می شود. از این فلز ساخته نشده اند و به راحتی می توانند مقاومت کل پروفیل را کاهش دهند. آخرین ایراد که بسیاری از طراحان ظاهر این فلز را برای طراحی خانه بسیار خشک و بی جان می دانند. به همین دلیل ترجیح می دهند از استفاده نکنند.