پروفیل ساختمان شامل چه مواردی است؟

پروفیل ساختمان شامل چه مواردی است؟

متریال‌ها و ابزارآلات فلزی و غیرفلزی گوناگونی در عرصه ساختمان‌ سازی استفاده می شود؛ زیرا می بایست ساختمان ها از لحاظ ایمنی، استقامت و زیبایی در رده بالایی قرار گیرند‌. هر کدام از ابزارآلات صنعتی که در این حرفه استفاده می ‌شود؛ دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی هستند.

به همین خاطر مشتریان باید متناسب با نیاز مجموعه نسبت به خرید هر یک اقدام کنند. یکی از برترین‌، پروفیل‌ ها هستند. پروفیل‌ها در اجناس فلزی و غیرفلزی متفاوتی طراحی و در بازار به فروش می‌رسند؛ چراکه در ساختمان‌ها به چندین منظور مورد بهره برداری قرار می گیرند.

پروفیل های ساختمانی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند؛ لذا از متریال‌هایی با خلوص بالا ساخته شده اند‌. به همین دلیل با قرارگیری گیری در ساختمان، ایمنی محیط را چند برابر می‌ کنند.

در ادامه مقاله به صورت مفصل در رابطه با انواع پروفیل‌های ساختمانی توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

پروفیل ساختمانی چیست؟

پروفیل ها، یکی از پرمصرف ترین متریال ها در صنعت ساختمان سازی می باشند؛ چراکه در افزایش زیبایی و مقاومت سازه‌ های ساختمانی نقش به خصوصی ایفا می کنند. به همین خاطر امروزه در صنایع، تولید کنندگان بسیاری در زمینه تولید این محصول مشغول به کار شده اند.

پروفیل‌های ساختمانی اکثرا در جنس فولاد و آلیاژهای آهن تولید می‌شوند؛ زیرا این نوع از متریال‌ ها به راحتی در برابر عوامل خورنده و آسیب زا تسلیم نمی شوند.

پروفیل‌هایی که در این صنعت بزرگ در جهت ایمن سازی سازه استفاده می شود؛ در اشکال دایره‌ای، مستطیلی و مربعی طراحی می گردند، تا علاوه بر مقاومت بالا، نصب محصول نیز راحت باشد.

پروفیل ساختمانی، اغلب توخالی هستند؛ چراکه این ویژگی به محصول خاصیت انعطاف پذیری خارق العاده ای می‌ بخشد‌. بر همین علت با بهره گیری از انواع پروفیل های ساختمانی، اسکلت سازه علاوه بر ایمن سازی از زیبایی سازماندهی شده‌ای برخوردار می گردد.

سازه های ساختمانی با بودن آلیاژهای آهن و فولاد ها مقاوم و مستحکم می باشند؛ زیرا این محصولات به فرد کمک می کند بین اجزای سازه، یک هماهنگی خاصی به وجود آید.

به همین علت در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، آتش، سیل و… آسیب پذیری آن ها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

ویژگی‌های برتر پروفیل های ساختمانی

پروفیل های ساختمانی در شرایطی کاملا مکانیزه و پیشرفته با استفاده از متریال‌هایی باخلوص بالا تولید شده است. از آن جایی که فرآیند تولید محصول، مطابق با قواعد و اصول استاندارد انجام می‌گیرد؛ پروفیل ها از لحاظ کیفیت، ویژگی و کارایی خارق العاده هستند.

با بهره گیری از انواع این محصول در پروژه های ساختمانی، کیفیت خدمات افزایش می‌یابد؛ چراکه هیچ بی نظمی یا نقصی در ظاهر و بدنه سازه دیده نمی شود. به همین علت، چنین ساختمان هایی برای سکونت یافتن بسیار مناسب هستند.

پروفیل های ساختمانی تنها در طراحی اسکلت استفاده نمی شود؛ بلکه در برخی از موارد در طراحی امور داخلی ساختمان همچون زیباسازی دیوارهای داخلی نیز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

از برترین خصوصیات و ویژگی های پروفیل های ساختمانی می توان به:

  • حمل آسان
  • نصب راحت و کم هزینه
  • قابل جوش
  • متنوع بودن
  • انعطاف پذیری مناسب
  • مقاومت و استحکام بالا
  • و…

برترین انواع پروفیل های ساختمانی

صنعت بزرگ ساختمان سازی در طول زمان با پیشرفت های بسیاری رو به رو شده است؛ چراکه خدمات  آن، ایمنی و سلامت مردم جامعه را تضمین می کند. از این رو بایستی برترین کارشناسان در صنعت ساختمانی مشغول به کار شوند؛ تا از هر گونه خطرات مخرب و آسیب زا جلوگیری کنند.

برترین محصولاتی که می توان به واسطه از آن، ساختمان ها را از نظر ایمنی و مقاومت به درجه بالایی رساند؛ پروفیل ها هستند. این محصولات، قدرتمند اند؛ زیرا علاوه بر کیفیت بالا با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌ های روز جهان تولید می‌شوند.

تنوع در بین پروفیل های ساختمانی بسیار است؛ زیرا باید در جای به جای سازه استفاده شوند و از فرو ریختن آن در برابر سیل و زلزله جلوگیری کنند.

پرفروش ترین پروفیل های ساختمانی موجود در بازار می‌توان به پروفیل های باز، بسته، I شکل، تیرآهن INP ، تیرآهن IPE و سپری‌های T شکل را نام برد.

هر یک از این پروفیل ها به سبب شکل، مدل و جنسی که دربر دارند؛ در بخش خاصی استفاده می‌شوند. به همین خاطر حتما در زمان خرید به نوع سازه توجه داشته باشید، تا محصولی باکیفیت و مناسب برای مجموعه خود سفارش دهید.

سخن پایانی

در جهت خرید هر کدام از پروفیل‌ های نام برده شده به وب سایت فروش فولاد آریا مراجعه فرمایید؛ زیرا علاوه بر این که خرید پروفیل های ساختمانی ،  را برایتان آسان می‌سازد، محصولاتش اصل و مقرون به صرفه است.