پروفیل کلافی چیست؟ + کاربردها و نکات خرید

پروفیل کلافی چیست؟ برای انجام پروژه‌های ساختمانی، بعد از طراحی نقشه باید به فکر تأمین مصالح و تجهیزات مورد نیاز باشیم. یک تیم مهندسی کاملاً حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که باید از تجهیزات بروز استفاده کنند تا ایمنی ساختمان بالا رفته و از طرف دیگر برای طراحی قسمت بیرونی و داخلی ساختمان بتوانند با ظرأفت و دقت بالایی عمل کنند. برای مثال پروفیل کلافی یکی از رایج‌ترین مصالحی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که پروفیل کلافی چگونه ساخته می‌شود و چه کاربرد‌هایی دارد.

پروفیل کلافی چیست؟

در خصوص اینکه  پروفیل کلافی چیست می توان اینطور اظهار داشت که.  از نظر لغوی، کلمه پروفیل به معنای یک مقطع با طول مشخص است. پروفیل‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند و در این میان، پروفیل کلافی یکی از رایج‌ترین انواع پروفیل در ساختمان‌سازی است که برای طراحی و ساخت چهارچوب درب و پنجره، برای تیرآهن و ناودانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفیل‌های کلافی در اندازه ۶ متر و با ضخامتی بین 9/0 تا 5/2 میلیمتر طراحی می‌شوند.

تفاوت در ضخامت پروفیل کلافی، دامنه کارایی آن را مشخص می‌کند. بنابراین براساس محلی که قرار است پروفیل کلافی نصب شود، باید پروفیل با ضخامت مناسب را به کار برد. ولی به طور کلی پروفیل‌های کلافی به ضخامت بالا نسبت به پروفیل‌هایی که نازک‌تر هستند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که میزان تحمل انرژی و فشار توسط پروفیل کلافی با ضخامت بالا بیشتر است و این موضوع منجر به افزایش ایمنی ساختمان خواهد شد.

نحوه ساخت

در خصوص اینکه  پروفیل کلافی چیست می توان اینطور اظهار داشت که. در طراحی و ساخت پروفیل کلافی از فولاد سیاه ST37 و ورق‌های سیاه استفاده می‌شود که این ورق‌ها تحت تأثیر نورد گرم، فرم می‌گیرند. فرآیند ساخت پروفیل کلافی به این صورت است که ابتدا باید شمش فولادی وارد کوره گردد تا تحت تأثیر نورد‌های گرم و غلطک، بتوانیم آن را به اندازه و شکل‌های استاندارد تبدیل نماییم. پس از آن باید مشخص کنیم که به چه ابعادی از پروفیل کلافی نیاز داریم تا بتوانیم این شمش فولادی را به اندازه‌های مختلف برش دهیم. بعد از اینکه شمش‌ها از کوره خارج می‌شوند، فرآیند سرد شدن انجام گرفته و مجدداً به داخل کوره فرستاده می‌شوند. اما در این مرحله از نورد سرد و غلتک‌های مخصوص استفاده می‌شود تا مرحله نهایی برای ساخت پروفیل کلافی به اتمام برسد.

قیمت پروفیل کلافی چقدر است؟

در خصوص اینکه  پروفیل کلافی چیست می توان اینطور اظهار داشت که. مهمترین عاملی که بر روی قیمت پروفیل کلافی تأثیر می‌گذارد، ضخامت پروفیل است. مسلما هر چه ضخامت پروفیل کلافی بیشتر گردد این نشان می‌دهد که فولاد بیشتری برای ساخت پروفیل استفاده شده و در نتیجه مبلغ نهایی افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که قیمت متریال اولیه برای ساخت پروفیل افزایش یابد، همین موضوع منجر به افزایش قیمت پروفیل کلافی خواهد شد. البته در محاسبه قیمت پروفیل کلافی باید هزینه‌های مربوط به فرآوری و تولید پروفیل را نیز در نظر بگیریم.

بنابراین در زمان خرید پروفیل کلافی اولین کاری که باید انجام دهید این است که به چند فروشگاه معتبر مانند فولاد آریا مراجعه کنید؛ مشخصات انواع پروفیل کلافی از نظر ضخامت، نحوه ساخت و همچنین قیمت به روز انواع پروفیل کلافی را بررسی کنید تا بتوانید پروفیل با قیمت مناسب را خریداری نمایید. البته در صورت خرید عمده، قطعا هزینه کمتری  برای شما در نظر گرفته می‌شود.

پروفیل کلافی چه کاربردی دارد؟

همانگونه که گفته شد از این نوع پروفیل در فرآیند ساختمان‌سازی برای ساخت انواع چهارچوب درب و پنجره، برای تیرآهن و همچنین ساخت ناودان استفاده می‌شود. در واقع پروفیل کلافی یک از سازه‌های ساختمانی به حساب می‌آید که به دلیل تحمل بسیار بالا، کاربرد وسیعی در پروژه‌های ساختمان‌سازی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت فولاد آریا به بررسی این موضوع که پروفیل کلافی چیست و کاربردها و نکات خرید پروفیل پرداخته ایم. در صورتی که به تعداد زیادی پروفیل کلافی نیاز دارید. ولی نمی‌دانید که برای خرید باید به سراغ کدام یک از فروشگاه‌ها بروید. پیشنهاد ما این است که از سایت‌های فروشگاهی مختلف همانند فولاد آریا دیدن کنید. مسلما همه کارفرمایان به دنبال خرید پروفیل کلافی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. تا هزینه نهایی ساختمان‌سازی برای آن‌ها مقرون به صرفه تمام شود. به خصوص اگر شما بتوانید به صورت عمده خرید خود را انجام دهید، تخفیف بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد. کارشناسان ما در فولاد آریا آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند تا بتوانید پروفایل کلافی با ضخامت و قیمت مناسب را برای ساختمان خود خریداری کنید.