کاربردهای ورق A 516 چیست؟

اوراق فلزی در صنایع از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ چراکه علاوه بر کیفیت بالا، می توان به عنوان مواد اولیه از هر یک استفاده کرد و به واسطه از آن ها بر عملکرد و خصوصیات محصولات بیفزاییم.

کیفیت اوراق فلزی از محصولات مشابه شیمیایی بسیار بهتر است، زیرا پایه اصلی آن ها طبیعی می باشد. به همین خاطر احتمال بازیافت آن ها حدود ۷۰ درصد است. به همین دلیل با بهره گیری از این محصولات به طبیعت نیز آسیب وارد نمی کنیم.

یکی از اوراق صنعتی باکیفیت که در بازار فروش بالایی را به خود اختصاص داده است،  ورق A 516  می باشد. این محصول فلزی دارای کیفیت فوق العاده ای است. چراکه در شرایطی خاص با بهره گیری از متریال هایی با خلوص بالا تهیه می گردد‌. به همین دلیل درصد آسیب دیدگی محصول در برابر عوامل خورنده و آسیب زا حدود ۷ درصد می باشد.

در ادامه مقاله به صورت مفصل در رابطه با ورق A 516  و مزایای آن توضیح داده شده است. اگر به دنبال اطلاعات موثقی در رابطه با این محصول هستید، مقاله ما را از دست ندهید.

ورق A 516 چیست؟

بهره برداری از فولاد ها به صورت خام و بی شکل بسیار سخت و مشکل است؛ زیرا درجه خلوص ماده در هر گوشه از محصول متفاوت می باشد. به همین سبب آلیاژ تولید شده برای استفاده در صنایع مناسب نیست.

برترین صورت بهره برداری از فولادها، استفاده از ورق های آلیاژی است؛ زیرا علاوه بر کفیت بالا، حمل آن راحت و آسوده می باشد. به همین سبب کارشناسان می توانند در شرایطی راحت تر در فرآیند های تولید از انواع اوراق استفاده کنند.

ورق A 516 ، از مقاوم ترین فرآورده های فولادی در بازار های امروزی می باشد؛ چراکه از عناصری با خلوص بالا تهیه می شود. به همین خاطر از نظر استقامت و مقاومت در رده بالایی قرار دارد.‌

ورق A 516 ،  تحت شرایط خاص عملیاتی که امکان آسیب دیدگی قطعات بالا است، مقاومت خود را حفظ می کند. از این رو در طراحی و ساخت ابزارآلات صنعتی حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصولات کاربردی در ضخامت های گوناگونی تولید می گردد؛ زیرا از چندین گرید متفاوت همچون ۵۰، ۶۰ و ۷۰ تولید می گردند. خصوصیت و ویژگی هر یک از انواع اوراق به گرید آن‌ بستگی دارد.

بر همین علت نمی توانید در تمام صنایع کوچک و بزرگ از یک نوع ورق A 516 استفاده کنید. در حال حاضر این محصول کاربردی در ابعاد، وزن، کشش و حجم متفاوتی تولید می شود. از این رو، خرید برای مشتریان راحت شده است؛ زیرا ‌می توانند متناسب با نیاز مجموعه، محصول را خریداری بفرمایند.

مزایای ورق A 516

مزایای ورق  A 516 ، یک یا دو تا نیست؛ بلکه مجموعه ای بی نظیر از شگفتی های دنیای صنعت می باشد‌. این محصول خارق العاده امروزه در مدل و کیفیت های متنوعی تولید و راهی بازار می گردد. بر همین سبب تنوع در بازار فروش آن بسیار زیاد و باورنکردنی است.

ورق A 516 ، دارای یک بافت منجسم و برتر است؛ زیرا علاوه بر فرآیند تولید پیشرفته در ساخت آن از متریال هایی باخلوص بالا بهره برداری شده است. بدین سبب هیچ گونه ناخالصی نمی تواند به بافت ساختاری محصول نفوذ کند و سبب فروپاشی سیستم آن گردد.

بارز ترین مزیت ورق A 516 ، برخورداری از ساختار مولکولی قدرتمند و منظم است؛ چراکه این عامل موجب شده محصول تحت هر شرایطی بتواند در برابر آب، رطوبت و دیگر عوامل فرسایش تاب و تحمل داشته باشد.

از دیگر مزایا این ورق می توان به:

  • صیقلی بودن سطح محصول
  • مقاومت بالا
  • تحمل حرارت های بالا
  • قیمت مناسب
  • عملکرد بالا
  • و…

کارایی ورق A 516 در صنعت

کارایی و عملکرد ورق A 516 در صنعت به کسب و کار مشخصی مربوط نیست؛ بلکه در صنایع متفاوتی کاربرد دارد؛ زیرا تا به امروز کیفیت هیچ یک از اوراق فلزی به پای این محصول نمی رسد.

از انواع اوراق A 516  در صنایع متفاوتی همچون نفت و گاز، پتروشیمی، تولید ابزار آلات صنعتی، خودرو سازی، کشتی سازی و… استفاده می گردد؛ زیرا علاوه بر ابعاد و ضخامت مناسب از نظر شاخصه های فیزیکی و شیمیایی نیز فوق العاده هستند.

سخن آخر

از برترین متریال های صنعتی که امروزه در سر تا سر صنعت به‌ شکل های متفاوتی استفاده می گردد؛ ورق A 516  است. اگر تمایل به خرید اینترنتی این محصول باکیفیت دارید، به وب سایت اینترنتی فولاد آریا مراجعه کنید؛ زیرا محصولات‌ آن همگی اصل و کاربردی هستند.