فرآیند تولید ناودانی و نحوه ساخت ناودانی با ورق

ناودانی به عنوان یک لوله فلزی با قطر کم و ضخامت بیشتر بوده که از فلزات مختلف مانند فولاد، مس، آلومینیوم، استیل و غیره ساخته می شود. با توجه به ویژگی های آن مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا به فرآیند تولید ناودانی و نحوه ساخت ناودانی با ورق اشاره کنیم.

بحث امروز ما در مورد تولید ناودانی است. سعی داریم به بررسی انواع ناودانی تولید ناودانی منقطع، تولید ناودانی پرسی، ناودانی هم وزن اروپایی، ورق فولادی و قیمت ناودانی ساختمانی بپردازیم.

ویژگی های ناودانی

ناودانی انعطاف پذیری بالایی در انتقال مواد داشته و همچنین در مقابل فشار نیز قدرت بالایی دارد. می توانید به صورت ایمن مواد مختلف را انتقال دهید. ناودانی وزن بسیار کمتر و سبک تری داشته و در مقابل لوله ها و پروفیل های فلزی حمل و نقل و آسان تری دارد. می توانید برای انتقال مایعات از جمله محصولات شیمایی و پتروشیمی از ناودانی استفاده نمایید.

در آخر نیز می‌توانیم به مقاومت ناودانی در برابر خوردگی اشاره نماییم. در زمان خرید حتما به متریال ساخته شده توجه نمایید تا مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشد. در ادامه به فرآیند تولید ناودانی و نحوه ساخت ناودانی با ورق می پردازیم.

Construction of studs with sheet metal

انواع ناودانی

ناودانی پرسی

ناودانی پرسی با پرس کردن و فشرده کردن ورق های ۶ متری تولید می ‌شود. در این روش می ‌توان با توجه به سفارش مشتری در ضخامت ها و لبه های مورد نیاز طراحی نمایید. این ناودانی در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ناودانی نورد شده

ناودانی نورد شده پروسه طراحی سخت تری داشته و برای تولید آن باید از شمش خام حرارت دیده استفاده نمایید. با توجه به سایز های ناودانی می‌ توانید ناودانی استاندارد نورد شده را طراحی نمایید.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش مقاطع فولادی، مجموعه فولاد آریا بوده که می توانید برای ثبت سفارش و خرید به این سایت مراجعه نمایید. همچنین امکان مشاهده قیمت روز فلزات و آهن وجود دارند. جهت مشاوره و مشاهده جزئیات با کارشناسان سایت فولاد آریا در ارتباط باشید.

اشکال ظاهری ناودانی

ناودانی ساده بیشتر در صنایع ساختمانی و صنعتی استفاده شده و ابعاد آن بین ۸ الی ۱۶ است. در نظر داشته باشید که بر اساس سفارش مشتری به صورت ساده، پایه دار، اتاق کامیون، چهار چوب و غیره طراحی می شود. انواع ناودانی های مشبک دارای سوراخ های سطحی در ناودانی بوده که برای پیچ به همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

از ناودانی های مشبک می توان در ساخت قفسه های فلزی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید ناودانی ها با توجه به جدول استاندارد فلزات طراحی می شود. می توانید با توجه به جدول ناودانی سبک یا سنگین با اشکال و کاربرد های مختلف را خریداری نمایید.

Stud production process

کاربرد های ناودانی

بیشترین کاربرد ناودانی در پروژه های ساختمانی بوده اما در کنار آن برای انتقال مواد شیمیایی، انتقال مواد نفتی، انتقال آب شیرین، انتقال آب برای دستگاه های خنک کاری، صنعت کشاورزی، خودروسازی، صنایع غذایی، الکترونیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به فرآیند تولید ناودانی و نحوه ساخت ناودانی با ورق می پردازیم.

کارخانه های تولید ناودانی

ناودانی ها باتوجه به اشکال خود در کارخانجات فولاد تبریز فولاد آریان، کارخانه فولاد تهران، کارخانه فولاد توس، مجتمع فولاد البرز غرب و صنایع فولاد کوهپایه تولید و به بازار روانه می‌شود. در زمان خرید حتماً باید به مشخصات وزنی و ابعاد ناودانی توجه نمایید که در شاخه های ۶ متری و ۱۲ متری برحسب کیلوگرم خرید و فروش می شود.

روش های خرید ناودانی

قیمت گذاری وزن آهن و فلزات بر حسب عرضه تقاضای بازار انجام می شود. شما می توانید با توجه به مظنه بازار اقدام به خرید فلز مورد نیاز نمایید. همچنین امکان سفارش آنلاین یا خرید از مراکز فروش این فلزات وجود دارد.

استاندارد های ناودانی در جهان

به صورت عمده ۳ استاندارد جهانی برای تولید انواع ناودانی ها در نظر گرفته می شود. استاندارد اروپا، استاندارد فرانسه و استاندارد مقاومت در برابر خوردگی برای تمامی متریال های ناودانی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر سوالی در مورد مباحث مطرح شده دارید، می توانید با کارشناسان سایت در ارتباط بوده یا برای اطلاع از آخرین قیمت فلزات و فولاد سایت فولاد آریا را بازدید نمایید.