قیمت روز خرید تیر آهن ۱۲

قیمت روز تیرآهن 12
قیمت روز تیرآهن 12

قیمت روز خرید تیر آهن ۱۲

استفاده از پروفیل های فولادی از جمله تیر آهن ۱۲ برای فرآیندهای مختلف در صنعت ساختمان کلیدی است. با این حال، از تیر آهن ۱۲ به علت وزن کم در فضاهای داخلی سازه استفاده می سود. تیرآهن ۱۲ اغلب در ستون و پوشش سقف سازه های سبک به کار گرفته می شود. اگر قصد خرید تیر آهن ۱۲ را دارید برای اگاهی از قیمت روز آن به سایت فولاد آریا مراجعه کنید.

تیرآهن ۱۲ چیست؟

تیرآهن های ۱۲ پروفیلی هایی هستند که از فرآیند نورد گرم ایجاد می شوند که به آن نورد نیز می گویند. نیز آهن ۱۳ در دسته تیرآهن ها IPE قرار دارد . از این تیرآهن ها در ساخت و ساز، هم برای اهداف تجاری و هم برای اهداف ساختاری استفاده می شوند. یکی از کاربردهای سازه ای پروفیل های فولادی این است که می تواند وزن سازه را بین 25 تا 50 درصد کاهش دهد. تیرآهن ۱۲ لقب سبک وزن ترین تیرآهن فولادی را به خود اختصاص داده است.وزن این تیرآهن ۱۲۵ کیلوگرم است.

قیمت روز تیرآهن 12
قیمت روز تیرآهن 12

مزیت های استفاده از تیر آهن ۱۲

همانگونه در بالا نیز بیان کردیم تیرآهن ۱۲ در ساختمان سازی به کار گرفته می شود، با استفاده از این تیرآهن در سازه های عمرانی می توانید از مزایای زیر بهره بگیرید :
کاهش هزینه ها در تجهیزات، زیرا ما از توانمندسازی فولاد و پروفیل مراقبت می کنیم .
بهینه سازی زمان کار با کاهش زمان توقف کار برای کارگران و زمان مونتاژ. به همین ترتیب، تأخیر تأثیر آنها را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد پروژه را به موقع تحویل دهید.
کیفیت مواد، با توجه به اینکه تیر آهن ۱۲ از طریق فرآیندهای استاندارد شده با نظارت دقیق تولید می شوند که بر ایمنی و دوام سازه ها متمرکز است. علاوه بر این، آنها با مقاومت زیاد و خواص مکانیکی عالی مشخص می شوند.
پایداری، از آنجایی که فولاد یک ماده تقریباً کاملاً قابل استفاده مجدد است، بدون اینکه فراموش کنیم که تولید این تیرآهن ها می تواند تا 7 برابر کمتر از پروفیل هایی که از آلومینیوم استفاده می کنند انرژی مصرف کند . هم ساخت و هم استفاده از آن به دنبال مراقبت از محیط زیست است.

تیرآهن 12 چه کاربردی دارد

 

قیمت روز تیرآهن 12
قیمت روز تیرآهن 12

همانگونه که در طول این مبحث بیان کردیم تیرآهن ۱۲ وزن کمتری نسبت به سایر تیرآهن ها ، این وزن سبک بر روی مقاومت آن نیز تاثیر گذاشته که منجر به استحکام و مقاومت کمتر تیر آهن ۱۲ شده است. تیرآهن ۱۲ اغلب در ستون و سقف استفاده می شود، البته باید وزن سازه‌ای که این نوع تیرآهن برای آن در نظر گرفته شده است را نیز مد نظر داشت.
تیرآهن ۱۲ در ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتری ساخته می‌شود و با توجه به فضای مورد نظر در ستون، سقف و پل‌های لانه زنبوری به کار گرفته می‌شود.

ویژگی‌های تیرآهن ۱۲

 

قیمت روز تیرآهن 12
قیمت روز تیرآهن 12

تیرآهن ۱۲ در زیر گروه پروفیل های فولادی IPE قرار دارد بنابراین از تمام استانداردهای لازم در ساخت این نوع پروفیل برخوردار است. این نوع تیر آهن به دلیل وزن سبک در قسمتهای داخلی سازه های عمرانی مانند سقف ها و ستون های داخلی به کار گرفته می شود. تیرآهن ۱۲ در سایز ۱۲ متری در بازار عرضه می شود و روی این تیرآهن علامت اختصاری که بیانگر مشخصات محصول است، قید شده است. تیر آهن ۱۲ اغلب به صورت شاخه ای در بازار عرضه می شود. ضخامت کافی تیرآهن ۱۲ سبب شده است که در صنعت ساختمان سازی کشور ما بسیار پر کاربرد باشد و در قسمت های ظریف یک سازه از این تیرآهن استفاده می شود.

قیمت روز خرید تیر آهن ۱۲

قیمت تیرآهن ۱۲ نیز همانند سایر پروفیل های فولادی مدام در حال تغییر و نوسان است به طوری که قیمت این محصول به طور روزمره و یا هفتگی یکسان نیست. قیمت تیر آهن ۱۲ به شرایط تحریم، شرایط ، نوسانات دلار و بسیاری فاکتورهای دیگر بستگی دارد. نکته دیگری که در قیمت تیرآهن ۱۲ تاثیر دارد این است که این نوع پروفیل فولادی در کارخانه های گوناگونی ساخته می شود و هر کارخانه نیز از یک نوع فولاد و یک وزن معین برای محصول خود استفاده می کند، پس با توجه به وزن نهایی و کیفیت فولاد قیمت نهایی تیر آهن ۱۲ مشخص می شود. یکی از پروفیل های فولادی ۱۲ با کیفیت در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود . تیر آهن ۱۲ تولید شده در این کارخانه به دلیل دوام و کیفیت بالا نسبت به سایر همنوعانش قیمت بالاتری دارد. اگر قصد خرید تیر آهن ۱۲ را دارید برای اگاهی از قیمت روز آن به سایت فولاد آریا مراجعه کنید.